Bardzo popularnym tematem  staje się tworzenie sklepu elektronicznego, już niby wszystko jest omówione po kilka razy. Lecz aby zrobić pierwszy krok w stronę tworzenia e-sklepu, powstają nowe pytania, nowe wyzwania i dalej wracamy do poszukiwań większej informacji na temat rozpoczęcia naszego biznesu.

1 Etap  – Projektowanie

Tworzenie e-sklepu nie jest oddzielną częścią od projektowania. Ponieważ dla płaszczyzny wygląd jest odpowiedzialny za pierwsze wrażenie potencjalnego klienta i czy zechce wrócić jeszcze. Pod żadnym pozorem nie można odkładać na jak najmiej ważnym, ponieważ pierwsze wrażenie jest najbardziej zapamiętywane. Czy byłbyś zadowolony poruszać się po stronie internetowej, gdzie trudno jest rozpatrzyć jakiś obrazek, opisy byli by nie uporządkowane, a produkt lub usługę, którą wszedłeś nabyć przedstawione błędnie i bez smaku?

Być może nie każdy użytkownik przyzna, że ładne opakowanie produktu może zmusić do jego zakupu. Lecz nie zauważając tego kusimy się błyszczącym papierem, torebkami w kwiatki lub kolorowymi pudłami. W tym przypadku to opakowanie przyciągnie pierwszy i jeden z najważniejszych kroków, aby zachęcić konsumentów do zakupu. Dokładnie taka sama sytuacja jest z projektowaniem sklepu elektronicznego: jeżeli pierwsze wrażenie będzie efektowne i nie zapomniane – Twój klient zawsze zechce powrócić do ciebie.

2 Etap – System zarządzania treścią – Magento?

Drugi etap nie jest na próżno dedykowany dla Magento systemu zarządzania treścią. Przecież nie jest to nowością, że ten system jest najbardziej popularnym na całym świecie. Tworzenie e-sklepu obowiązkowo wymaga, aby wybrać odpowiedni system zarządzania treścią, który posłuży jako podstawa do e-sklepu. Magento to platforma e-commerce, która jest przeznaczona dla większych firm, ale może również oferować system darmowy open-source.

Magento to nie tylko jeden z najbardziej popularnych na całym świecie CMS. W tym systemie jest niemały pakiet dobrych zasobów, które są naprawde znaczące. Magento wyróżnia się różnymi narzędziami marketingowymi, opcją segmentacji klientów, optymalizacją systemu wyszukiwarek, wersji mobilnych oraz dużo inne mające zalety. System zapewnia również możliwość tworzenia więcej niż jednego sklepu internetowego. Jeśli szukasz bardziej poważnego i kompleksowego rozwiązania – system zarządzania treścią Magento powinien być na pierwszym miejscu twojej listy.

3 Etap – Realizacja płatności

Jeśli tworzenie e-sklepu w końcu przejęło kontrolę nad twoim umysłem i zaczyna nabierać temp. Proponujemy zastanowić się, nad tym jak klient będzie w stanie zapłacić za twój produkt lub usługę. Kontynując temat o systemie Magento, możemy podkreślić, że jeśli chodzi o instalację płatności, temu gigantowi zarządzania treścią trzeba być naprawdę wdzięcznym. Ponieważ może zaoferować kilka metod płatności i rozliczeń. Nie zapominaj, że opłata towarów lub usług jest jednym z najważniejszych elementów, ponieważ klient musi mieć pewność, że pieniądze dotrą do nich i zostaną opłacone zakupy towarów lub usług.

Sposoby płatności są zazwyczaj podzielone na 4 kategorie: Merchant; (karty kredytowe, karty debetowe, i tak dalej. Najpopularniejszą metodą płatności, gdy płatność jest rejestrowana automatycznie i natychmiastowo). Payment Gataway – obejmuje różne metody płatności. Może być PayPal, PayU, foxtransfers itp. Banklink – przelew, kiedy płatność jest fiksowana automatycznie i natychmiastowo; Półautomatyczne – metody płatności, gdy kupujący rozpłaca się za produkt później.

4 Etap – Realizacja dostawy kurierskiej

Tworzenie sklepu elektronicznego będzie wymagać, aby obmyśleć i usługi kurierskie, dzięki którym Twój klient otrzyma swój zamówiony towar. Trzeba pomyśleć o tym, że produkt musi szybko osiągnąć klienta, a jego odebranie byłoby wygodne i proste. Dzisiejsze opcje dostawy są nieograniczone i wybór jest bardzo duży: usługi kurierskie, dostawa do domu, odebranie towarów na poczcie oraz inne.

Opcji dostawy w sklepie internetowym nie będzie, dopóki nie zostanie zainstalowany w nim odpowiedni moduł. Większość deweloperów sklepów elektronicznych mogą oferować szeroki zakres wybóru dostaw produktów, dzięki czemu klientowi towary zostaną dostarczone w sposób najbardziej dogodny. Może to być usługa dostawy opłaty ryczałtowej (usługi kurierskie, LP express terminale, lub Poczta Polska.

5 Etap – Instalacja systemu rachunkowości

Tworzenie sklepu internetowego jest również związane z realizacją systemu rachunkowości. Aby sprawnie kontrolować swoje faktury, płatności, zarządzać finansami i rachunkami, bez tej usługi nie da się rady. Tak że wdrożenie systemu rachunkowości również dostarczy ci możliwość śledzenia analizy działalności, widzieć i kontrolować przepływ towarów lub po prostu aktualizować salda towarów w sklepach.

System księgowy potrzebny jest do takich rzeczy elementarnych jak: sprawdzić czy dana płatność jest dokonana, jaki jest status płatności, na jakim składzie znajduje się odpowiedni towar,  jakie faktury i kiedy przyszły od dostawcy itp. Gładkie przetwarzanie transakcji rachunkowości i sprawozdawczości będzie skutecznie działać w twoim sklepie elektronicznym i pomyślnie rozwijać się w elektronicznej przestrzeni handlowej.

error: