E-commerce w Polsce

Polska jest jednym z najmocniejszych i najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Głównym tego powodem jest zaufanie klientów. Należy zauważyć, że roczny wzrost e-commerce w Polsce wynosi około 25 % – jeden z najwyższych wskaźników wzrostu w Europie.
Położenie geograficzne Polskiego kraju jest korzystne dla tych firm, które chcą nadal rozwijać się na rynku Europy Wschodniej. W rzeczywistości Polska jest jednym z pięciu najważniejszych rynków e-commerce w Europie, wraz z Wielką Brytanią, Francją, Niemcami i Czechami. Zagraniczni inwestorzy wybierają  kraj polski, ponieważ rozpoczęcie działalności tu jest tańsze niż w wielu innych krajach.

 Polscy użytkownicy

Należy zauważyć, że z 38 milionów ludzi w Polsce, 30% ludności robi zakupy internetowo. To nie jest duża liczba, ale większa niż, w Hiszpanii lub w Włoszech. W Polsce znajduje się około 12 tysięcy sklepów internetowych. Ciekawym faktem jest, że  prawie dwa z dziesięciu Polskich użytkowników przy zakupach on-line ma doświadczenie mniejsze niż jeden rok, a 27,6% – od jednego roku do trzech lat. Prawie cztery z dziesięciu użytkowników dokonuje zakupów w Internecie przez co najmniej trzy lata.
Jeśli chodzi o częstotliwość zakupów on-line, należy zauważyć, trzej z dziesięciu ludzi dokonuje zakupy w sklepach elektronicznych, średnio kilka razy w miesiącu. Prawie 60% polaków kupuje on-line kilka razy w rok.

Można powiedzieć, że Polacy lubią robić zakupy online, ponieważ jest to wygodne i pozwala zaoszczędzić im czas, a ceny tutaj są bardziej atrakcyjne niż w tradycyjnych sklepach.
Najważniejszymi czynnikami motywującymi konsumentów, zakupy on-line są: dostępne w sklepach elektronicznych przez całą dobę (88 %), możliwość uniknięcia udania się do sklepów lokalnych (83 %) i możliwości porównania cen (77%).

Najpopularniejsze kategorie produktów

W ostatnich latach największy spadek zakupów zauważalny jest w przemyśle elektronicznym oraz w księgarniach. Jednak wyrosły zakupy różnych smakołyków oraz odzieży. W Polsce najbardziej popularnym sklepem internetowym jest związany z prezentami i akcesoriami, wszystko dla domu i ogrodu,  odzież, produkty kosmetyczne i pielęgnacji. W więcej niż czterech na dziesięć sklepów internetowych można kupić w trybie offline, to znaczy bez podłączenia się.

Polska nie jest zbyt rozpowszechniona w sprzedaży transgranicznej, ponieważ tylko trzecia część sklepów kraju sprzedaje swoje produkty w innych krajach Unii Europejskiej. Wynika to z wielu czynników: koszt transportu towarów, języka, różnic kursowych, podatki, no i oczywiście wielkie wyzwanie, aby zdobyć zaufanie nabywców, zagranicznych krajów. Jeśli chcesz rozszerzyć lub przenieść swoją działalność do Polski, to ważne jest wiedzieć, jakie działania powodują najwyższą osiągalność marż handlowych. To jest prezenty i akcesoria ( 26% marży), odzież (25,8%) i różne smakołyki to (23,2%). Przeprowadzonym badaniem, prynajmniej dwie trzecie sklepów internetowych w Polsce są opłacalne. I oczekuje się, że w najbliższej przyszłości zyski będą się tylko zwiększali.

Najważniejsze – koncentracja na klientach

Jak już wspomniano, zachęcanie ludzi do zakupów online przyciąga atrakcyjność cen, duży wybór produktów, możliwość nabycia towarów jednostkowych oraz wygodny sposób zakupywania, płatności i dostawy. Kluczem do sukcesu jest skupienie się na potrzebach klienta oraz doskonałe relacje z nimi.

W rzeczywistości, polscy konsumenci nie są zbyt przyjaźnie nastawieni do innych krajów w odniesieniu do zakupów on-line. Około 45% konsumentów kraju kupuje tylko w polskich sklepach internetowych. W związku z tym, trzeba bardzo się postarać, aby zdobyć ich zaufanie. Oczywiście ważne jest, jak najwięcej reklamować swój sklep internetowy. Jest oczywiste, aby być zauważonym  w Polsce, gdzie rynek jest znacznie większy niż na Litwie, będzie wymagać znacznie większych inwestycji w reklamę. Bez względu na to, jak wielki i wspaniały będzie sklep internetowy, ale nie da się przyciągnąć klientów, to niestety sklep zostanie skazany na niepowodzenie. Więc planując otworzyć sklep internetowy, należy najpierw zaplanować, ile pieniędzy można wydać na reklamę, a dopiero potem zaplanować inne wydatki.

W rzeczywistości, reklamowanie sklepu internetowego można uruchomić nawet bez jego otwarcia. Informowianie ludzi o przyszłym asortymencie produktów, data otwarcia, zniżki i tak dalej. Taka jest możliwość wzbudzić ciekawość kupujących, będą oczekiwać na otwarcie sklepu oraz zaczną dzielić się tą wiadomością z innymi. Więc nawet jeszcze nie otworząc sklepu internetowego, już jest możliwość mieć potencjalnych klientów, co prawdopodobne, mogą się stać twoimi stałymi klientami.

Chcesz rozpocząć działalność Polsce? Jeśli tak, to wraz z firmą  Studio 4D. Oferujemy nową usługę – tworzenie sklepów internetowych na rynku polskim. Współpracujmy i razem osiągniemy doskonałe wyniki.

error: